...

Hacı Bektaş Veli Araştırma ve Uygulama Enstitüsü

Sıkça Sorulan Sorular (SSS)

Sıkça Sorulan Sorular

LİSANSÜSTÜ PROGRAMLAR İLE İLGİLİ SIKÇA SORULAN SORULAR

1. Yüksek Lisans programlarına ait başvuru tarihleri ve koşullarını nereden öğrenebilirim?

Lisansüstü programlarına öğrenci kontenjanları ile lisans ve yüksek lisans mezunlarının hangi programa alınacağı, başvuru için adaylardan istenilen belgeler ve sınav tarihleri her yıl Enstitünün belirlediği tarihlerde, Enstitümüz http://hbvenstitu.nevsehir.edu.tr sayfasından duyurulmaktadır.

2. Aynı anda iki üniversitede birden Yüksek Lisans eğitimi yapabilir miyim?

Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının 02.06.2005 tarihli yazısı ile Aynı anda iki Lisansüstü programda öğrenim görülmesi uygun değildir.

3. Yüksek Lisans programlarına girmek için aynı bölümden mi mezun olmalıyım?

Programlara başvuru koşulları ilgili Anabilim Dalı Başkanlıkları tarafından belirlenmektedir. Bazı birimler farklı alanlardan mezunları da kabul etmektedirler. Bu durum, kontenjanların ilanı esnasında belirtilmektedir.

4. Mülakat sınavları nerede yapılıyor?

Mülakatlar ilgili anabilim dallarında yapılmaktadır.

5. Sonuçlar nerede duyuruluyor?

Sonuçlar Enstitümüz WEB sayfamızda ve Enstitümüzdeki panoda ilan edilmektedir.

6. YL başvurusu için ALES puanı kaç olmalı?

Başvurulan programın puan türünde (sözel veya eşit ağırlık) en az 60 puan alınmalı.

7. ALES puanının geçerlilik süresi kaç yıldır?

Sınava girildiği tarihten itibaren 5 yıl geçerlidir.

8. ALES ve ÜDS sınavlarının başvuru tarihleri hakkında bilgi verebilir misiniz?

Bu konu ile ilgili bilgiler basın yolu ile ilan edilmekte olup başvuru formları Nevşehir Üniversitesi Rektörlüğü ÖSYM Sınav Merkezinden temin edilebilir.

Ayrıca YÖK'ün sayfasında bulunan sınav Takviminden de yararlanılabilir.

9. YL başvurusu için Yabancı Dil puanı gerekli midir?

Tezli yüksek lisans programlarımızda yabancı dil şartı aranmamaktadır.

Doktora programımız için 55 dil puanı aranmaktadır.

10. Yabancı Dil puanının geçerlilik süresi kaç yıldır?

Yabancı dil sınavından alınan puanının geçerliği için süre sınırlaması yoktur.

11. Lisansüstü Programa Başvuru için istenen belgeler nelerdir?

-Başvuru Enstitümüzün internet sitesi olan https://ubys.nevsehir.edu.tr/AIS/ApplicationForms/Home/Index?apptype=2 yapılmaktadır.

-Yüksek Lisans için Lisans, Doktora için Lisans ve Yüksek Lisans Diplomaları veya mezuniyet belgelerinin resmi onaylı sureti.

-ALES sınav sonuç belgesinin resmi onaylı sureti.

-Yüksek Lisans için Lisans, Doktora için Lisans ve Yüksek Lisans öğreniminde aldığı dersleri ve notları gösterir belgenin (Transkript) resmi onaylı sureti. Yatay geçiş için başvuracak adayların öğrenimine devam ettiği üniversiteden alacakları resmi onaylı transkript.

-Yabancı dil belgesinin resmi onaylı sureti.

-Özgeçmiş.

-İki (2) adet fotoğraf (Yükseköğretim Kurumları kılık, kıyafet yönetmeliğine uygun çekilmiş).

-Nüfus cüzdanının resmi onaylı fotokopisi.

-Erkekler için askerlik durum belgesi.

12. Lisansüstü Giriş Puanlarının Değerlendirilmesinde kullanılan yüzdelik Oranlar nelerdir?

ALES'in %60’ı, mezuniyet notunun % 30’u, yabancı dil puanının %10’u (Yüksek lisans programımızda dil şartı zorunluluğu yoktur. Dil puanınız varsa başvuru kısmındaki ilgili maddeye ekleyiniz.) Doktora programımız için 55 puan şartı aranmaktadır.  En az beş kişiden oluşan jüri tarafından yapılacak mülakatın %15' undan oluşan başarı puanlarına göre EYK'ca yapılır.

Başarı puanları, yüksek puandan küçüğe doğru sıralanır. Kontenjan sayısınca öğrenci alınır. Mülakata girmeyen öğrencinin mülakat sınavı sıfır olarak değerlendirilir.

13. Kesin kayıtta istenen belgeler nelerdir?

-Diploma veya Çıkış belgesinin (Doktora öğrencileri lisans ve yüksek lisans bel.) resmi onaylı sureti.

-Transkript (Doktora öğrencileri lisans ve yüksek lisans not dökümü belgesi) resmi onaylı sureti.

-ALES sonuç belgesinin resmi onaylı sureti.

-(KPDS, ÜDS, TOEFL, IELTS) yabancı dil belgesinin resmi onaylı sureti.

-Nüfus Cüzdanının resmi onaylı sureti

-Sekiz adet fotoğraf (Kılık Kıyafet yönetmeliğine uygun olacak ve renkli

fotokopisi kabul edilmeyecektir.)

-Fotoğraflardan birisinin arkasına öğrencinin adı, soyadı, numarası ve kazandığı Anabilim Dalı yazılacaktır.

-Askerlik müsaade belgesinin aslı ve bir adet fotokopisi (Erkek öğrenciler için)

-Kesin kayıt formu. (Enstitüden temin edilir.)

-Dönem kayıt harç makbuzu.

14. Kesin kaydımı ne zaman yaptırmalıyım?

Enstitümüz ile Rektörlük web sayfasında kesin kayıt tarihleri ilan edilecektir.

15. Benim adıma kesin kaydımı başkası yapabilir mi?

Kayıtlar her öğrencinin bizzat kendisi ya da noterden vekâlet verdiği kişi tarafından yapılır.

16. Mazeretim nedeniyle kesin kaydımı zamanında yaptıramadım ne yapmalıyım?

Kayıt süresince kayıt yaptıramayan öğrenci Enstitüye mazeretini bildiren bir dilekçe ile müracaat eder. Mazeretinin kabulü halinde Ders Ekleme-Bırakma süresi bitimine kadar kaydını yaptırabilir. Bu süre içerisinde de kayıt yaptırmayan öğrencinin kayıt hakkı kaybolur.

17. Her dönem kayıt yenilemek zorunda mıyım?

Öğrenciler her dönem başında kayıt yenilemek zorundadır. İki dönem üst üste kayıt yenilemeyen öğrencinin kaydı silinir ve tüm öğrencilik haklarını kaybeder.

18. Tezli Yüksek Lisansta program süresi ne kadardır?

Tezli Yüksek Lisans programlarında iki yarıyıl ders, iki yarıyıl tez ve iki yarıyıl da ek süre hakkı bulunmaktadır.

19. Ders aşamasında ek süre alabilir miyim?

İki yarıyıl içerisinde derslerini başaramayan öğrenciye en fazla iki yarıyıl ek süre verilir.

20. Danışmanı nasıl ve ne zaman seçmeliyim?

Kesin kayıt yaptırmaya hak kazanan öğrenci, en geç on beş gün içerisinde Danışmanını seçmek zorundadır. Bunun için Danışman Belirleme Formu” nu doldurup onaylattıktan sonra, ilgili Anabilim Dalı Başkanlığına teslim eder. Anabilim Dalı Başkanlığınca da önerilen danışman, EYK kararı ile atanmış olur.

21. İkinci danışman seçebilir miyim?

Tez çalışmasının niteliği itibariyle birden fazla danışmanı gerektirdiği durumlarda, danışmanın olurunu alarak anabilim dalı başkanlığına dilekçeyle başvurur. EABD başkanlığının önerisiyle ikinci tez danışmanı atanabilir.

22. Bir başka yüksek öğretim kurumundan danışman seçebilir miyim?

Öğrencinin talebi, anabilim dalı başkanlığının uygun görmesi ve enstitü kurulunun kararı ile başka bir yüksek öğretim kurumundan danışman seçilebilir.

23. Danışman hocamı değiştirmek istiyorum? Ne yapmam gerekli?

Danışman hocasını değiştirmek isteyen öğrenci "danışman değişikliği formu"nu doldurup onaylattıktan sonra ilgili anabilim dalı başkanlığına teslim eder. Anabilim dalı başkanlığının teklifi enstitü yönetim kurulu onayı ile değişiklik yapılabilir.

24. Ders dönemi en fazla kaç dönem olabilir?

Öğrenciler mezuniyet için gerekli tüm dersleri ve seminer dersini en geç 4. yarıyılın sonuna kadar başarmak zorundadırlar.

25. Lisans Programlarından ders alabilir miyim?

Yüksek lisans öğrencileri, lisans öğrenimleri sırasınca almamış olmak koşuluyla ve anabilim dalı başkanlığının uygun görmesi halinde, en çok 2 lisans dersi alabilirler.

26. Diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden alınabilir mi?

Danışmanın yazılı teklifi ABD başkanlığının önerisi ve EYK'nın onayı ile diğer Yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden de seçim yapılabilir.

27. Daha önce herhangi bir yüksek lisans programından almış olduğum dersleri nasıl kredi yükünden düşürtebilirim?

Bu dersleri kredi yükünden düşürtmek için yarıyılın ilk haftasında, anabilim dalınıza müracaatta bulunulması gerekmektedir. Kayıtlı olduğunuz anabilim dalı, durumu üst yazı ile Enstitü Müdürlüğüne bildirecek ve son karar Enstitü Yönetim Kurulu’nca verilecektir.

28. Derslere devam zorunluluğu var mıdır?

Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin 12.maddesi gereğince derslere %70 devam etme zorunluluğu bulunmaktadır.

29. Bir dersten başarılı olabilmek için kaç puan almak gerekir?

Bir dersten başarılı olabilmek için sınav not ortalamasının 100 (yüz) tam puan Üzerinden yüksek lisans için en az 70 puan Doktora için en az 75 puan almak gerekmektedir.

30. Derslerin dönem sonu başarı notu nasıl hesaplanır?

Ara sınav notunun %40'si ile dönem sonu sınav notunun %60'ı toplanarak hesaplanır.

31. Başarısız olduğum dersi tekrar almak zorunda mıyım?

Evet.

32. Başarısız olduğum dersi ne zaman alabilirim?

Güz yarıyılında başarısız olunan ders takip eden güz yarıyılında, bahar yarıyılında başarısız olunan ders takip eden bahar yarıyılında alınmak zorundadır.

33. Almış olduğum nota itiraz edebilir miyim? Ne zamana kadar ve nasıl başvuruda bulunmalıyım?

Öğrenci almış olduğu dersin yarıyıl sonunda ilan edilen başarı notuna, ilan tarihinden itibaren bir hafta içerisinde, dilekçesini anabilim dalı başkanlığına teslim ederek itirazda bulunabilir. İtirazda bulunan öğrencinin başarı notu Enstitü Yönetim Kurulu'nda görüşülerek kesinleşir.

34. Mazeretimden dolayı sınava giremedim. Ne yapabilirim?

Mazeretleri nedeniyle sınavına giremeyen öğrenciler, mazeretlerini belgelemek kaydıyla sınav tarihinden itibaren en geç bir hafta içerisinde bir dilekçe ile anabilim dalı başkanlığına müracaat ederler. Mazeret sınavları sadece ara sınavlar için yapılır. Mazeretleri enstitü yönetim kurulunca kabul edilen öğrencilere Yönetim Kurulunca belirlenen tarihlerde mazeret sınavı yapılır.

35. Seminer dersini ne zaman almam gerekir?

Lisansüstü öğrencisi en geç dördüncü yarıyıl sonuna kadar seminer dersini başarıyla tamamlamak zorundadır.

36. Seminer ödevimi ne zaman teslim etmeliyim?

Lisansüstü öğrencisi seminer ödevini akademik takvim çerçevesinde aldıkları ders dönemi sonunda teslim etmek zorundadır.

37. Seminer dersini farklı bir programdan seçebilir miyim?

Hayır. Tüm Öğrenciler kendi programlarında açılan seminer dersini almak zorundadırlar.

38. Uzmanlık alan dersini en fazla kaç dönem alabilirim?

Mezun oluncaya kadar danışmanın isteğine bağlı olarak almak zorundadır.

39. Uzmanlık alan dersi almak zorunda mıyım?

Uzmanlık alan dersi danışmanının isteğine bağlı olarak alınır ve devamı zorunludur.

40. Uzmanlık alan dersi, ders kredisinden sayılır mı?

Ders yükü kredisine dahil edilmez.

41. Dördüncü dönemimdeyim ancak tezimi dönem sonuna kadar yetiştiremeyeceğim, ek süre alabilir miyim?

Yarıyıl başında Ek Süre Talep Formunu doldurarak Enstitü Müdürlüğüne müracaatta bulunur. EYK'ca 2 (iki) yarıyıla kadar ek süre verilebilir.

42. Tez aşamasına ne zaman geçebilirim?

Ders kredi yükünü başarı ile tamamlayan öğrenci tez aşamasına geçer.

43. Tez konusunu nasıl belirleyeceğim?

Ders yükünü tamamlayan öğrenci en geç 1 ay içerisinde “tez konusu belirleme formu”nu ve “tez gerekçe formu”nu ilgili birime onaylatarak ABD Başkanlığı aracılığı ile Enstitüye gönderilir.

44. Tez konusunda değişiklik yapabilir miyim?

Tez süresi içerisinde istenilen herhangi bir zamanda değişiklik yapılabilir. “Tez Konusu Değişikliği Formu” nu gerekli birimlere imzalatarak, ABD Başkanlığı aracılığı ile enstitümüze ulaştırması gerekir. EYK'ca değerlendirilir.

45. Tezimi projelendirmek için ne yapmam gerekir?

Proje desteği veren Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi (BAP), İhtisaslaşma Koordinatörlüğü, TÜBİTAK, TDK, TTK gibi kuruluşlardan destek alınabilir.

46. Teze geçtim kayıt yaptırmam gerekir mi?

Öğrenci mezun olana kadar her dönem kayıt yaptırmak zorundadır.

47. Tezimi ne zaman savunmalıyım?

Öğrenci ders kredi yükünü tamamladıktan ve seminer ödevini teslim ettikten sonra tez aşamasına geçer. Hazırladığı tezi; Tez önerisi EYK’da kabul edildiği tarihten itibaren sekiz ay süre geçtikten sonra savunabilir. Planlanan savunma tarihinden en geç yirmi gün önce bir nüshasını ve “Tez Jürisi Atama Formu”nu Danışmanı ile birlikte doldurarak gerekli imzaları tamamladıktan sonra ABD başkanlığına teslim eder. Tez savunma tarihi akademik takvimde belirtilen dönemin içerisinde olmalıdır.

48. Yüksek lisans tez jürisi kimlerden oluşur?

Tez danışmanı ve en az biri Yüksek Öğretim Kurumu içindeki başka bir ABD “da veya başka Yüksek Öğretim Kurumundan olmak üzere tek danışmanlılarda 3, iki danışmanlılarda 5 öğretim üyesinden oluşur.

49. Tez savunması ne şekilde olur?

Tez savunması tezin sunumu ve soru cevap kısımlarından oluşur. Dinleyicilere açık olan tez savunma sınavı en az 45, en çok 90 dakikadır.

50. Tez hakkında jürinin salt çoğunluğuyla verdiği “Kabul” “Ret” “Düzeltme” Kararları ne anlama geliyor?

Kabul: Tezin kabul edilmesi, Ret: Tezin Kabul edilmemesi, Düzeltme: Tez üzerinde gerekli değişikliğin yapılması için verilen süre

51. Tez düzeltme süresi ne kadardır?

EYK Kararanına alındığı tarihinden itibaren 3 aydır.

52. Tezi hakkında “Düzeltme” kararı verilen bir öğrenci ne yapmalıdır?

En geç 3 ay içerisinde tez savunma jürisi tarafından belirtilen düzeltmeleri yaparak aynı jüri önünde yeniden savunur. Bu ikinci savunma neticesinde tezi kabul edilmeyen öğrencilerin Enstitü ile ilişiği kesilir.

53. Tezim kabul edildikten sonra ne yapmam gerekir?

-3 adet ciltlenmiş tez

-Tezi ve özet sayfalarını pdf dosyası olarak içeren 4 adet CD

-Ad_soyad_tez.pdf

-Ad_soyad_ozet_tr.pdf

-Ad_soyad_ozet_en.pdf

-Tez Savunması Sınav Tutanağı

-3 adet Tez Veri Giriş Formu (http://tez2.yok.gov.tr) - * YÖK sayfasına üye olmak gerekmektedir.

-3 adet İzin Belgesi – Tez Çoğaltma İzin Belgesi

a) Telif hakkı tez yazarına ait olan tezler için

http://www.yok.gov.tr/tez/telif hakki yazara ait.pdf veya

b) Telif hakkı yükseköğretim kurumuna ait olan tezler için.

http://www.yok.gov.tr/tez/telif hakki yuksek ogrenim.pdf

-İlişik kesme belgesi ve Öğrenci Kimliği

-Tez Teslim Formu (Enstitü web sitesinden temin edilir)

- Notlar

1): CD'ler darbeye dayanıklı bir CD kutusuna konarak teslim edilmelidir.

2): CD'ler YÖK'ün hazırlamış olduğu kılavuz dikkatle incelenerek eksiksiz olarak hazırlanmalıdır.

54. Diplomamı benim adıma başka biri alabilir mi?

Hayır alamaz, ancak noterden vekâlet verilen kişi alabilir.

55. Öğrenci kimlik kartımı ne zaman alabilirim?

Kesin kayıt tarihinden itibaren 2 ay içerisinde hazırlanır.

56. Öğrenci kimlik kartımı nereden alabilirim?

Enstitü Öğrenci işlerinden.

57. Öğrenci belgesi/ Transkript /Geçici Mezuniyet Belgesi almak istiyorum neler yapmam gerekir?

“başvuru dilekçesi”ni doldurarak enstitü Öğrenci işlerine başvurunuz.

58. Sağlık karnesi almak istiyorum ne yapmalıyım?

matbu formu doldurup, nüfus cüzdanı fotokopisi, Bağ-kur, S.S.K ilişik belgeleri (ana, baba ve kendisine ait)emekli sandığı ilişik belgesi (ana, baba ve kendisine ait) nüfus müdürlüğünden onaylı nüfus kayıt örneği (ana, baba ve kendisine ait)iki adet vesikalık fotoğraf (renkli fotokopi olmayacak) ile birlikte enstitüye başvurulur.

59. Öğrenim süremi kaç yıl dondurabilirim?

En fazla iki yarıyıl dondurulabilir.

60. Hangi hallerde ve nasıl kayıt dondurulabilir?

EYK, lisansüstü programına; hastalık (kendi ve birinci derece yakını), doğum, doğal afet, zorunlu askere gönderilme gibi öğrenim devamını engelleyen haklı ve gerekli nedenlerden dolayı devam edemeyen öğrenciler, öğrenim süresini en fazla iki yarıyıl dondurulabilir.  “öğrenci Mazeretini belirten bir dilekçe ile öğrenci işlerine başvurulur.

61. Kaydımı donduracağım, harç ödemem gerekiyor mu?

Eğer bir yıl (Güz ve Bahar dönemi) için izin almak istiyorsanız ilgili dönemin harç ücretini yatırmanız gerekir. Ara dönemde harç ücreti yatırmaya gerek yoktur. Ancak Bahar ve Güz yarıyılında ve tek dönem izin alırsanız öğrenim harcını yatırmak zorundasınız.

62. Üniversite kütüphanesinden nasıl yararlanabilirim?

Öğrenci kimlik kartını göstererek yararlanabilirsiniz.

63. Genel not ortalaması nasıl hesaplanır?

Almış olduğu ders notunun katsayısı ve kredilerinin çarpılması ile elde edilecek sayılar toplamının krediler toplamına bölünmesi ile bulunur.

64. Yaz Okulu nedir?

Eğitim-Öğretim programları yarıyıl esasına göre güz ve bahar yarıyıllarına ek olarak yaz okulu açılabilir.

65. Kayıt sildirmek için ne yapmalıyım?

Öğrencinin bizzat kayıt sildirme dilekçesi ile Enstitümüze başvurması gerekir. Kayıt EYK kararı ile silinir.

66. Aynı anda iki yüksek lisans programına kayıt yaptırabilir miyim?

Hayır.

67. Bilimsel hazırlık dersleri hangi hallerde alınır?

Öğrenci Lisans eğitimi yaptığı ana bilim dalı dışında farklı bir Anabilim Dalında Lisansüstü eğitim yapıyorsa eksikleri giderebilmek için aralıksız en fazla iki yarıyıl Bilimsel Hazırlık Programı uygulanabilir. Öğrenci en fazla dokuz kredilik ders alabilir.

68. Bilimsel hazırlık programından aldığım dersler kredi olarak sayılır mı?

Sayılmaz.

69. Bilimsel Hazırlık programı geçme notu nedir?

Nevşehir Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav yönetmeliği hükümleri uygulanır.

70. Bilimsel hazırlık programında aldığım derslerden başarısız oldum ne yapmalıyım?

İlgili dersin yaz okulunda açılması durumunda ders yaz okulunda alınabilir. İki dönem sonunda tek dersi kalan öğrenci için Üniversite Senatosunun belirlediği tarihlerde son yarıyılda başarısızlık sınavı yapılır. Başarılı olan öğrenci Yüksek Lisans programına devam eder. Başarısız öğrencinin Enstitü ile ilişiği kesilir.  Açılmaması durumunda öğrencinin ilişiği kesilir.

71. Bilimsel hazırlık programında aldığım derslerden başarısız olduğum ders yaz okulunda açılmadı aynı dersi başka üniversitedeki yaz okulunda alabilir miyim?

Evet. Bunun için anabilim dalı başkanlığına dilekçe ile başvurulmalıdır.

72. Yatay geçiş yapmak istiyorum istenen belgeler nelerdir? Ne zaman başvuru yapabilirim?

İlgili enstitü bünyesindeki başka EABD veya başka yükseköğretim kurumlarına bağlı lisansüstü programlarda kayıtlı olup en az bir yarıyılı başarı ile tamamlamış öğrenciler, Üniversitenin lisansüstü eğitim programlarına yatay geçiş yolu ile ilan edilen kontenjan sayısınca kabul edilebilirler. Yatay geçiş için öğrencinin ilgili programın öğrenci kabul şartlarını taşıması ve geldikleri programda devam ettikleri derslerin tamamını başarmış olmaları ve bu derslerden başarı notu ortalamasının yüksek lisans için 100 tam puan üzerinden en az 70 veya eşdeğer puan almış olmaları gerekir. Yatay geçişler ancak yarıyıl başlarında ders seçme süresi içerisinde yapılabilir. Öğrencinin kabul edildiği programlardaki intibakına ABD başkanlığının görüşü alınarak EYK'ca karar verilir.

73. Sadece Bilimsel Hazırlık (İntibak) programına kayıtlı olan öğrenci yatay geçiş yapabilir mi?

Sadece bilimsel hazırlık dersi alan öğrenciler yatay geçiş yapamazlar. Ancak ilgili anabilim dalında öğrenim görmekte iken bilimsel hazırlık ile birlikte lisansüstü derslerini de alması ve bu derslerin (lisans+lisansüstü) tamamından başarı olması gerekmektedir.

74. Askerlik Tecili nasıl yapılır?

Kesin kayıtlar sırasında Erkek öğrenciler bağlı bulundukları Askerlik Dairesi

Başkanlığından askerlik müsaade belgesini enstitümüze teslim ederek yüksek lisans öğrencilerine 3 yıl 4 ay, doktora öğrencileri için 7 yıl tecil yazışması yapılır. Ancak bakaya durumundaki öğrenciler bakaya durumunun sonuçlandığına dair mahkeme kararı getirmeleri halinde ilgili askerlik daire başkanlıklarına teklifte bulunulur.

75. Askere gitmek istiyorum ne yapmam gerekir?

Askere gitmek isteyen erkek öğrenciler; çağrı pusulası ile birlikte web sayfasında yer alan “Öğrenci İzin Formu‟nu doldurarak ilgili birimlere onaylatarak Anabilim Dalı Başkanlığı aracılığı ile Enstitüye gönderir. Evraklar Enstitü Yönetim Kurulunda görüşülerek karara bağlanır. Öğrenci Askerlik görevinin bitiminde terhis belgesinin fotokopisini enstitüye sunduktan sonra alınan karar kesinleşmiş olur.

76. Askerlik görev sürem eğitim süremden sayılır mı?

Askere gidecek öğrenci ilgili evrakları enstitüye teslim ederek izin talebinde Bulunması gerekir. Askerlik göreviniz bitiminde terhis belgenizi enstitüye teslim etmeniz durumunda eğitim süresinden sayılmaz.

77. Kayıt sildirmek için ne yapmalıyım?

Enstitü öğrenci işlerine dilekçe vermeniz gerekir.